Protein Tozu Zararlı mı

protein tozu

Değerli okuyucularım,sizlere bu yazımda aslında birçok kişi tarafından cevap aranan Protein Tozu Zararlı mı ? sorusuna cevap vereceğim (kendi bilgi birikimim ve kaynaklar sayesinde) Hemen kendi fikrimi söyleyeyim,faydalarına inansam da (proteinin,protein tozunun değil) piyasada bulunan protein tozlarının aslında çok basit birşeymiş gibi vücudumuza çeşitli şekillerde alınmasına karşı biriyim.

Farklı örneklerle sizlere bu durumu kanıtlamaya çalışmaya başlamadan hemen önce herkesin ufak bir araştırma ile bulacağı bir dailystar gazetesi haberini aktarmak isterim.

31 Mart 2016 tarihli bir haberde bir kişinin protein tozu kullanımı sonrasında neredeyse ölümle burun buruna geldiği anlatılıyor ve gazete hani bu ürünler güvenliydi arkadaş kalıbını sorgulamaya başlıyor.

Haberin devamında kişinin protein tozu ve mevcut tozun içerisinde birtakım tropik ekstrelerin ve yeşil çayın olduğu karışımı içtiği söylenmiş.Sadece 2 hafta sonra da kişiye karaciğer yetmezliği teşhisi konulmuş,ne acı.

Buradan çıkartacağımız durum,saf protein tozularını zayıflamak için alabilirsiniz ancak zayıflamanızı destekleyecek birtakım ürünlerle de donatılabilen bu protein tozları sizlere ciddi zararlar verebilirler.

protein-tozu-1-150x150

Protein tozu yerine daha doğal ürünler tercih etmelisiniz.

Protein Tozuna Neden İhtiyacınız Var ?

Aslında ihtiyacınız yok evet evet,yok.Muhtemelen salona gittiniz,makinenin başında konuşan kaslı çocuğun elindeki shaker ile ne içtiğini merak ettiniz ve sordunuz.O da size protein tozu içtiğini söyledi ve sizde ulan ben de bunu içsem böyle kaslı olur muyum tribine girdiniz değil mi? Hemen usulca o tribi yere bırakın çünkü saçmalıyorsunuz 🙂

Protein Tozları Çeşitleri Var mı ?

Çeşitli şekiller de bulunabiliyorlar.Sizlere whey (peynir altı),soya ve kazein türlerinin olduğunu söyleyebilirim.

Yüksek Protein Diyeti ve Protein Tozu ?

İkisinin karıştırılmaması gerekiyor arkadaşlar.Diyetinizin yüksek protein değerleri içermesi mümkün,şartlara göre bunu kendinize sağlayabilirsiniz.Ancak yüksek protein diyeti yapacağım diye insanlar protein içecekleriyle kendilerine öğün sağlamaktalar.Bu sizin sağlığınızı ciddi bir şekilde etkileyecektir,yapmayın.

Protein Tozunun Yan Etkileri ?

Öncelikle gıda takviyelerinin yan etki açısından çok katı olarak takip edilmediği kanaatindeyim,yani bir ilaç gibi katı bir uygulama yok.Bu yüzden sadece arkasında yazan etiketlere tabii olmak zorundasınız (kullananlar için diyorum) Bu bile benim kullanmamam için yeterli bir sebep ancak siz bilirsiniz.

Protein tozu kullanan kişilerde süt ve süt ürünlerine karşı bir hassasiyet varsa ciddi alerjik durumlar gözükebilir.Bu nedenle bu kişilerin bu tarz ürünlerden kaçınmaları gerekmektedir.Alerjik reaksiyonlara diyare,döküntü,kusma vb. etkiler dahildir.

Diğer ciddi yan etkileri (yapabileceği) anormal kalp atışı,kolesterol seviyesindeki değişimler,baş ağrısı,artan diyabet riski,kemik kırıklarının oluşma ihtimalinde artma,böbreklerin düzgün çalışmaması,karaciğer hasarı,mide ve bağırsakta ciddi problemler (reflü,şişkinlik,kabızlık,kramplar,gaz,artan bağırsak hareketleri,bulantı,iştahın azalması,kol ve bacaklarda şişkinlik) ve susuzluk.

Protein Tozunun Yan Etkilerinin Detayları

Protein tozu kan şekerini düşürebilir.Özellikle diyabet hastası olanlar,düşük kan şekeri ile gezenler,kan şekerini etkileyen ilaç kullananlar whey protein kullanımından uzak durmalılar.

Protein tozu kanama riskini arttırabilir.Özellike kan sulandırıcı kullananlar bu tozu kullanmasınlar.

Karaciğerin sitokrom P450 enzim sistemi ile etkileşime giren ilaç kullananlarda protein tozu bu prosesi etkileyebilir.

Protein tozu kan basıncını yani tansiyonu düşürebilir.

Sedasyon veya baş dönmesi gibi durumlarla karşılaşılabilir.Araç kullananlar dikkat etmelidirler.

Mide ve bağırsak problemlerine sahip olanların kullanmaması daha iyi.

Genel olarak süt ürünlerine hassasiyeti olanlar kullanmamalı.Uzun süreli ve yüksek miktarda kullanım gerçekleştirmemelidir.

Protein Tozunun Diğer Dikkat Edilmesi Gereken Zararları

Tabiki de bunu zarar olarak söylemek ne kadar doğru ama protein tozunun içerisindeki diğer karbonhidrat,yağ vb. maddelerle kas yapayım derken daha fazla kilo alabilirsiniz.

Olma ihtimali net olarak konuşulmasa da böbrek taşı oluşumu riskinden her defasında bahsedilmektedir.

Kişilerde gut gelişme riski protein tozunun uzun süreli kullanımında ortaya çıkabilir.

Protein tozu kullananlarda akne gelişimine yatkınlık artabilmekte hatta artmaktadır diyebiliriz.

Bazı protein tozlarının içerisinde yüksek miktarda ağır metaller olabilmektedir.Ağır metallarin vücuda,organlarımıza verdiği zararı söylememize gerek yok herhalde!

Protein tozlarının içeriğindeki besin maddelerinin dengesinde dengesizlik mevcuttur.İçerdiği mikro besinler açısından da et balık ve yumurtadan çok daha zayıf kalmaktadır.

Protein tozları peptid ve hormonlar içerir  ki bunlar insan sağlığını olumsuz etkiler.

Antreman sonrasında protein tozu almak zorunda değilsiniz!

Son olarak sizler  için doğa en iyisini her zaman sunmaktadır,doğal olandan asla vazgeçmeyin derim.



Related Posts :

1 Comment :

  1. misafir

    Teşekkürler Bilgilendirici Bir Yazı


Bir Cevap Yazın :

* Your email address will not be published.

Hakkımda

2* yaşında,az gezen,çok okuyan eczacı kişisidir.Boş zamanlarında spor yapar,müzik dinler,kahve içer ve bloguna yazılar yazar.Bunların hepsini aynı güne denk getirdiğinde yazarın tadından yenmez.

Amacı insanların internet üzerinden saçma sapan sağlık yazılarını okuyup hayatlarına bu saçma fikirleri entegre etmesini yazılarıyla engellemektedir.

Bunların yanında kendi beğenilerini ve önerilerini de yazarak bir nebze de olsa okuyucuların doğru ürünlere ulaşmasını ister.

Comodo SSL